<body>
bonjour ~

Welcome fella! This blog gonna make you thrice times to think whether to read or close xD

: Tikek, 19yo, malaysian .
+ follow | twitter | ask me

chitchat:

tagboard here :)

recent update :
Israk & Mikhraj :')
written on June 16, 2012 @ Saturday, June 16, 2012 ✈




Assalammualaikum.
Gambar latest dari Youngmin! Awww. Handsome nya dia. Jangan pandang lama sangat, dia dah ada future wife :') Muehehe :3 Joke jela.

Semalam ada sukantara di sekolah. Ramai betul yang tak datang. Kelas aku pompuan hanya 3 orang, lelaki pulak dalam 7 orang je kot. Seriously, teruk betul budak kelas aku. Ni mesti kena panggil hari Isnin ni. Hehe. Padan muka :p Alasan yang diorang bagi , nak buat folio. Cehh ! Macam lah diorang nak bangun pagi semata-mata nak buat folio. Aku bet diorang still membuta time tu. Hahaha.

Bagus jugak ramai yang tak datang, boleh aku tunjukkan kehebatan aku ! Hahaha. Hebat lah sangat. Malulah kalau orang tengok. Lagi-lagi kalau aku gagal. lol. Ada 2 latihan je kena buat. Cam lontar peluru dengan lari 100 meter. Aku ingatkan bola lontar peluru ringan jek. Rupa-rupanya *kesat peluh. Haih. Yang paling aku tak bole lupa time lari. Aku dah cakap dengan kawan aku yang aku takkan lari. Aku tak tahu cam mana tergerak hati nak lari laju. Bila je habis, budak yang sebelah kawan aku tu cakap yang dia jerit ' Jangan Tinggalkan Aku! ' Aku dahh ... ketawa cam nak giloss. Masa lari kita just dengar angin je. Suara orang mana bole kita dengar. Hahahaha lawak lah kau fahira.

Hari ni adalah 17 Jun bersamaan dengan 27 Rejab. Alhamdulillah aku dapat lagi sambut tahun ni. Sujud syukur aku pada yang maha esa.

Maksud Israk & Mikhraj:

"Maha suci Allah yang memperjalankan hambaNya pada suatu malam dari masjidil Haram ke masjid al-Aqsa yang telah Kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda (kebesaran) Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat" 


Semasa Israk ( Perjalanan dari Masjidil-Haram ke Masjidil-Aqsa ):

Sepanjang perjalanan (Israk) itu Rasulullah S.A.W diiringi (ditemani) oleh malaikat Jibrail dan Israfil. Tiba di tempat-tempat tertentu (tempat-tempat yang mulia dan bersejarah), Rasulullah telah diarah oleh Jibrail supaya berhenti dan bersembahyang sebanyak dua rakaat. Antara tempat-tempat berkenaan ialah:

1. Negeri Thaibah (Madinah), tempat di mana Rasulullah akan melakukan hijrah,
2. Bukit Tursina, iaitu tempat Nabi Musa A.S. menerima wahyu daripada Allah,
3. Baitul-Laham (tempat Nabi 'Isa A.S. dilahirkan),



Just that. Kbaiii.
Assalammualaikum and annyeong !

Labels: , ,


4 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life