<body>
bonjour ~

Welcome fella! This blog gonna make you thrice times to think whether to read or close xD

: Tikek, 19yo, malaysian .
+ follow | twitter | ask me

chitchat:

tagboard here :)

recent update :
Menangis dekat sekolah
written on May 02, 2012 @ Wednesday, May 02, 2012 ✈


Hello peeps ! Dah 2 May hari ni. Harap dibulan yang dirahmati oleh Allah ni kita akan terus beriman kepadanya dan berada dalam golongan orang-II mukmin. Amiiinnn.
Nampak kan tajuk besar atas tu *wink-II  Balik sekolah bukak kasut terus capai laptop and terus update blog ni. Just blog ni je tempat aku meluahkan perasaan. Ecehcehceh.
Tadi adalah first time aku nangis kat sekolah. Bukan maksudnya sebelum ni aku tak pernah nangis. Tahun ni kan tahun 2012 and  baru masuk bulan 5.

Tadi ada subjek seni visual and cam biasa kitaorang guna watercolor. Mula-II okay je takde benda yang terjadi but time aku nak basuh palette kawan aku main-II dengan air tu. Aku pon join sekali, air tu terjirus dekat aku. Habis basah baju, aku tak marah sangat tapi bila aku tengok betul-II tudung and baju aku kena watercolor. Aku dah start nak menangis. Kalau kau fikir sikit je, kesah pulak aku. Kalau dah kotor tu, banyak ke sikit ke, ia tetap KOTOR. *for budak kelas aku.

Tudung yang aku pakai tadi baru je aku beli tak sampai 5 bulan. Camne lah aku tak marah. Aku bukan cam korang ... kalau kotor beli tudung baru, baju baru. But aku tak boleh, aku nak mintak duit pon serba salah sebab daripada parents aku belikan tudung, baik diorang beli barang-II yang lagi penting.
Aku tak kesah kalau diorang nak gurau, tapi jangan lah sampai melebih-lebih. Aku tak suka !

Tapi sebenarnya bukan sebab tu je aku menangis, ada sebab lain. Aku tertanya-II kenapa diorang tak boleh nak tolong aku time aku susah? At least teman aku ke. Tapi yang aku boleh cakap diorang ni memang tak ambil kesah langsung pasal aku. 

Aku ingat lagi time aku tolong sorang budak ni. Masa tu form 1 sekolah petang and budak ni hilang kasut, aku pun tolong dia cari sampai pukul 7.00. Aku pun ada kena musibah masa form 2, benda yang sama gak baju aku kena watercolor, aku mintak tolong dengan budak yang hilang KASUT tu. Dia boleh cakap aku macam ni 
Mana kawan baik kau tu? Kesian kau *menyindir tau bukan sebab simpati.
Biasalah budak-II tak kenang budi memang camtu. Lupa yang orang sekeliling dia pernah membantu dia dulu tapi bila orang lain minta bantuan .... macam hampeh -.-


Masa time aku bersendirian aku ada buat satu ayat ni .... tak ada kerja punya pasal. lol. Jangan ketawa kan kalau ada kesalahan tatabahasa ea. 
I'm always need someone who call ' Friend '. But I'm still alone. When I need friend, she / them does not here. They can laugh loudly when I'm still here and cry hardly. 
I'm not angry you at all and I know you don't mean to do that. As I can see, when I'm in trouble, you not at there to help me. Everyday and every time I need someone to courage me, make me laugh and help me if I'm in trouble. Maybe its my fault, that's why I don't have sincerely ' Friend '

Just that. Kbaiii ~





0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life